jueves, 27 de octubre de 2016

T-5 i 6: Presentació de les pissarres PDI

Com bé esperem, en un futur volem ser educadores i això comporta, a part de tenir la capacitat per realitzar aquet treball, conèixer i inventar noves possibilitats de fer que als infants els hi motivi el món de l'aprenentatge. No ens basta amb tenir el suport del paper i el llapis per ensenyar-li els conceptes bàsics als infants, sinó que en el món que vivim actualment tenim al nostre abans un munt de suports per tal de fer aquest aprenentatge molt més favorable.

Amb l'arribada de les tecnologies se'ns obre un gran ampli camí per dur a la pràctica moltes activitats. Un suport ideal per a la implementació d'un nombre infinit d'activitats són les pissarres digitals interactives. Amb això el que fem és motivar i captar l'atenció de l'infant i fomentem la participació d'aquest mateix, alhora que enriquim el desenvolupament del seu aprenentatge. En la xarrada que ens van donar sobre la utilització i els conceptes bàsics de les PDI, vàrem poder veure més de prop el seu funcionament, com crear una activitat i transformar-la a parer nostre, les eines bàsiques per poder crear l'activitat, i vam veure petites mostres de com quedaria un mateix exercici fet en full però amb el suport tecnològic de la pissarra. 

miércoles, 26 de octubre de 2016

T-4: Storytelling i narracions digitals

Des de ben petits ens agrada crear històries, ja sigui mitjançant dibuixos o bé narracions orals o escrites. Aquest esdeveniment es produeix degut a la necessitat de connectar emocionalment amb el nostre entorn. Per aquesta raó el Màrketing aprofita aquesta tècnica per connectar amb els seus usuaris. Aquesta connexió pot arribar a tocar la part racional i la part intuïtiva de cada persona. De la mateixa manera que el Màrqueting evoluciona, la manera com explicar històries també i com a conseqüència l'Storytelling sempre s'adapta al mitjà pel qual es desenvolupa el Màrqueting.

Com hem treballat les diferents vies que tenim per desenvolupar un storytelling mitjançant diferents apps, el nostre grup hem realitzat una història amb una app anomenada VideoScribe Anywhere. Aquesta app senzilla realitza un vídeo amb una mà dibuixant la història mitjançant icones i frases amb música de fons o àudio descripcions. L'únic possible inconvenient que pot tenir aquesta app és que està en anglès i ens ha sigut complicat trobar els dibuixos adients, ja que, era difícil esbrinar la paraula clau en anglès. Tot i aquest inconvenient, recomanen favorablement aquesta app per realitzar vídeos d'aprenentatge als nens mitjançant VideoScribe Anywhere. Aquí us deixem el nostre esbós de l'Storytelling i el vídeo final realitzat amb la app esmentada anteriorment.



Clica aqui per veure el nostre storytelling- STOP al Bullying

miércoles, 19 de octubre de 2016

T-3 La identitat digital a les xarxes socials

Actualment estem rodejats de tecnologia i xarxes socials per allà on anem. Aquesta eina es fa servir per entretenir-nos, per estar comunicats, informats, i fins i tot a l'hora d'estudiar. Però hem de tenir en compte els punts negatius de l'ús de les xarxes socials. Podem passar del punt què no ens conegui ningú, al punt què ens conegui gent que nosaltres no sabem ni d'on són. A més, amb l'arribada de les xarxes socials sorgeixen els assatjaments de tot tipus, i em de conscienciar a la població dels danys que poden originar. D'altra banda, actualment, els perfils a les xarxes socials són molt buscats a l'hora de contractar a una persona per un lloc de treball, ja que aquests perfils ens donen més informació a més de la que nosaltres veiem en la persona.

A la sessió d'avui hem buscat a la nostra companya per Google per donar-nos compte de l'efecte que té pujar una foto en una xarxa social i com aquesta pot arribar a tot arreu, sense que nosaltres consentim la seva difusió. Això es pot evitar privatitzant els perfils, que fa que es dificulti aquesta difusió. També, volem ensenyar-vos la plataforma About.me que serveix per crear perfils on poder explicar les coses que més desitgis fer públiques, com per exemple les teves xarxes socials, les teves fotos, els teus temes professionals, els hobbies, entre d'altres.

miércoles, 5 de octubre de 2016

Quines han de ser les qualitats d'un bon mestre?




Tothom imagina com podria ser el millor mestre o quin seria el dels seus somnis, però realment, com ha de ser un professor per ser bo? Nosaltres creiem que ha de ser treballador, és a dir, mostrar interès en les activitats i ajudar en els diferents dubtes que poden sorgir. També ha de tenir aptituds innovadores i perseverants, amb una actitud motivadora, treballar àmbits educatius amb metodologies poc comunes, o utilitzant les noves tecnologies, posant èmfasi i intentant motivar als alumnes. Una de les característiques més importants que ha tenir un bon mestre, i opinem que essencial, és que ha de ser pacient, perquè cada nen/a es pren el seu temps i té les seves capacitats, en conseqüència, no aniran al mateix ritme, així que haurà d'esperar i intentar que tots siguin capaços d'arribar al ítem marcat.

Ha de ser un exemple pels seus alumnes, una figura de referència que els guiï i els hi doni seguretat per poder fer front a les adversitats, per això ha de ser afectuós i comunicatiu, no pot mostrar-se indiferent quan veu a algú malament o que no pot fer l'activitat, ha de comprendre els problemes que poden tenir i parlar amb ells, intentar arribar a un acord amb el fi de que ells mateixos siguin capaços de fer-ho, sense donar-los les respostes, però guiats. A part de totes aquestes característiques, una de les més importants també seria que fos organitzat, ja que si ell no és capaç de fer front a totes les activitats i ítems que han de fer, els seus alumnes menys.